***  Személyes átvétel: INGYENES | Futárszolgálat: 1150 Ft / nettó 30 ezer forint felett INGYENES kiszállítás  ***

3D keresztrejtvény - scrabble 212 darabos - Morphun

3D keresztrejtvény - scrabble 212 darabos - Morphun

Méretek: 45cm  x  27cm  x  7cm
Gyártó: Morphun
Típus: 42021
Elérhetőség:
Raktáron
Ár: 15 590 Ft Nettó: 12 276 Ft
Leírás

MAGYAR, ÉKEZETES BETŰKKEL!

 

Ez a játék talán a világ első igazán 3 dimenziós keresztrejtvénye. Természetesen 2 dimenzióban is játszható. Nem szükséges hozzá tábla csak sima felület. Nincsenek méretbeli határok, nincsen maximálva a játékosok száma és nincs maximálva, hogy hány darab elemet használunk egyszerre. A 3D keresztrejtvényt 2 vagy több játékos játszhatja. Bár nincs meghatározva, hogy maximum hányan játszhatják egyszerre ajánlott, hogy legalább 20 betűkocka legyen minden játékosnál.

2D – asztali verzió

 

 

scrabble
 

 

A játék ezen formája gyakorlatilag a keresztrejtvényhez hasonlítható. A játék célja, hogy a játékosok felépítsenek egy keresztrejtvényt a náluk található betűk segítségével. Az nyeri meg a játékot aki a legtöbb betűkockát fel tudja használni csökkentve ezzel a fel nem használt betűkből eredő levonás mértékét. Minden betű azonos értékkel bír. A pontozáshoz szükséged lesz papírra és ceruzára.

1. A játékosok az összes betűkockát lefelé fordítva az asztalra helyezik majd összekeverik.

2. A játékosok a következő módon döntik el, hogy ki kezdje a játékot: mindenki húz egy betűt, az lesz a kezdő aki X-et vagy az X-hez legközelebb eső betűt húzza ki, ha egyenlő távolságra elhelyezkedő betűket húznak (W és Y) akkor a húzást meg kell ismételni.

3. A játékosok megállapodnak, hogy milyen szavak használhatóak fel a játék során, pl. az ország- és városnevek szerepelhetnek-e?

4. Minden játékos 8 betűkockát húz ki a középen elhelyezett kupacból és úgy helyezi el azokat arccal maga felé, hogy a többiek ne láthassák azt. A 12 évnél fiatalabb játékosok egy-egy kockával többet kaphatnak aszerint, hogy hány évvel fiatalabbak 12 évnél. Pl. egy 11 éves gyerek +1 betűkockát kaphat.

5. A játék mindig az óramutató járásával egyezően forog.

6. Az első játékos összerak egy szót a saját betűiből és középre helyezi azt. Minden egyes hozzáadott szónak a kockákon található kapcsokkal kell a régi szavakhoz kapcsolódniuk.

7. Előfordulhat, hogy egy játékos nem tud új szót képezni saját betűiből, ilyenkor saját döntése szerint visszarakhat betűket a közösbe, úgy hogy a lecserélendő betűket félrerakja, újakat húz, majd a régieket összekeverik a közös betűkkel.

8. Az első szó kirakása után minden új szónak kapcsolódnia kell a már asztalon lévő szavak valamelyikéhez.

9. Ha van egy létező szó az asztalon pl „gyerek” és egy másik játékos kiegészíti „gyerekek”-re a pontokat az egész új szóért meg kell adni nem csak a kiegészítésért.

 

gyerekek
 

 

10. A felhasznált kockák mindig csak sorba rakhatóak, tehát nem képezhető pl. „L” alak . Ha a hozzá illesztett betűkből vízszintesen és függőleges is értelmes szavak jönnek ki akkor minden szóért pontok járnak.

11. A játékosok addig húznak betűket amíg a közös betűk el nem fogynak középről. A játék addig tart amíg új szavak képezhetőek.

12. A pontozás során összeadjuk a képzett szavak betűinek számát és levonjuk belőle megmaradt nem felhasználható betűk számát. Az nyeri meg a játékot aki a legmagasabb pontszámot éri el.

3D térbeli verzió

Minden szabály érvényes ami a 2D asztali verzióban is érvényes volt, de a következő szabályokat kell még alkalmazni. A 3 dimenziós szóépítést addig nem lehet elkezdeni amíg minimum 4 szót ki nem raktunk síkban. Abban az esetben ha több mint 4 játékos játszik egyszerre, a 3 dimenziós szóépítés csak akkor kezdődhet el ha már egy kör lement.

 

3d scrabble
 

 

1. A fekete „X” játékelemet IRÁNYVÁLTÓ-nak nevezik, segítségükkel lehet 3 dimenziós keresztrejtvényt építeni. Ha felhasználunk egy IRÁNYVÁLTÓT akkor 3 bónuszpont kapunk. A játékos akkor vehet magához egy X-elemet amikor ő következik a játékban és fel is tudja használni azt!

 

irányváltó elem
 

 

2. Az IRÁNYVÁLTÓ abban az esetben használható ha merőlegesen össze akarunk kapcsolni két egyező szomszédos betűt. Ha az „alma” szó van kirakva az asztalon akkor a játékos ha tudja, hogy ki tudja rakni a „balta” szót akkor elvehet egy X-elemet és a két „a” betűt összekapcsolva függőlegesen építheti tovább a keresztrejtvényt.

3. A PIROS és KÉK kötőelemek használata tetszőleges és csak gyakorlottabb játékosoknak ajánlott. A játékosok csak abban az esetben vehetnek egyet ezekből az elemekből ha ők következnek és fel is tudják használni. A PIROS kötőelemmel hozzáfűzött szavak megháromszorozzák a szó értékét, a KÉK kötőelemmel hozzáfűzött szavak megduplázzák a szó értékét. Viszont semelyik játékos se használhat fel 2-nél több színes kötőelemet színenként! A színes kötőelemek csak akkor használhatóak ha a kirakandó szavakat „jobbra” kanyarítjuk vagy „T” alakban kapcsoljuk. A kapcsolódó betűknek azonosnak kell lenniük pl. az A az A-hoz kapcsolódik, a R a R-hez stb.

 

piros kék elemek használata
 

 

4. A függőlegesen kirakott szavakban a betűk lehetnek fejjel lefelé is, a lényeg, hogy mindig olyan irányba álljanak mint amely szóhoz hozzákapcsoljuk.

5. Az X-elem használatával olyan szavakat is kirakhatunk amelyek „fejen állnak”.

6. Az X-elemek a szavak bármely részéhez kapcsolhatóak.

7. Az játékos pontszámai megduplázódnak abban az esetben ha olyan függőleges szót sikerül kiraknia amely pontosan az asztal lapjáig ér és nem csatlakozik egy asztallapon fekvő elemhez sem. Ezeket a szavakat „támogató szó”-nak vagy „láb”-nak nevezzük és segítséget nyújtanak a nagyobb szerkezetek kialakításában.

 

támogató szó,láb
 

 

8. Abban az esetben ha a játékos olyan szót illeszt a keresztrejtvénybe amitől az labilissá válik, felborul, elcsavarodik, nem megfelelően fekszik fel az asztalon, el kell távolítania és más alternatívát kell kitalálnia.

9. A játék során a játékosok megforgathatják a 3D keresztrejtvényt, hogy jobban lássák hova helyezhetik el a megfelelő szót.

10. A játékosnak max. 2 perc gondolkodási ideje van körönként.

11. A pontozás a játékosonként kirakott betűk számától és a bónusz pontoktól függ, minden megmaradt betű 1-1 pont levonást jelent. A játéknak akkor van vége, ha senki nem tud már új szót kirakni. A legmagasabb pontszám tulajdonosa lesz a nyertes.

Jellemzők
Jellemzők
Érdeklődési kör Építőjátékok
Kinek ajánljuk Fiúk és Lányok
Beszélgessünk róla! Vélemények (1)

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!

Rossz            Kitűnő